e-book beli online terus dari China free download

Ada yang mencari ebook percuma yang menunjukkan cara-cara nak beli online terus dari Cina ke?

 

Sebenarnya untuk pengetahuan anda, ebook Rahsia Taobao ini memang ada dua versi. Versi yang pertama adalah versi percuma.

Sila baca: Muat turun Ebook Rahsia Taobao edisi preview secara percuma

 

Versi yang percuma ni adalah versi preview dan ia memang disebarkan secara percuma oleh pemilik asal ebook ini. Kiranya bagi mereka yang nak baca ebook penuh tapi masih tak yakin, bolehlah baca yang percuma tu dulu.

 

Konsepnya lebih kurang sama macam kita nak beli buku kat kedai buku.

 

Kita pergi kedai tu kemudian kita ternampak sebuah buku yang nampak menarik. Kita pun ambik buku tu dan baca.

 

Adakah pada masa yang begitu singkat, kita akan habis baca semua sekali? Sudah pasti jawapannya adalah tidak. Kita mungkin akan baca secara langkau-langkau.

 

Mula-mula kita akan tengok isi kandungan. Adakah terdapat kandungan yang menarik pada pemerhatian kita.

 

Seterusnya, kita akan baca beberapa bab yang mungkin paling menarik. Jika kita dah puas hati, kemudian barulah beli.

 

Boleh ke nak baca buku tu secara percuma sahaja?

panduan-borong-dari-china-dengan-selamat

Ada kedai buku yang membenarkan kita baca secara percuma. Tapi buku tu kita tak boleh bawa keluar. Kena baca kat situ sahaja.

 

Kalau nak bawa keluar, kena baca kat tempat lain. Contohnya kat perpustakaan tu bolehlah. Kita boleh pinjam dan boleh bawa keluar buku tersebut.

 

Tapi itu kita cerita tentang buku, yang kita boleh nampak secara fizikal.

 

Kalau buku digital, atau ebook, kenalah bayar dulu kemudian baru download. Ebook ini memang cukup mudah untuk disebar-sebarkan.

 

Dari segi keselamatan, ianya memang agak rendah.

 

Namun, dari pemerhatian saya la kan, pembeli kat Malaysia ni bagus-bagus. Dia tau bila dia dah beli ebook, dia tak ada hak nak sebarkan secara percuma. Jadi dia tak buat kerja-kerja penyebaran yang tak bertanggungjawab macam tu.

 

Sebab tu memang cukup susah nak cari ebook yang asalnya ebook berbayar secara percuma.

 

Kalau nak juga, kenalah beli edisi yang berbayar.

 

Untuk versi PENUH, dapatkan dari laman web asal disini.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: